torsdag 14. februar 2008

En aldri så liten hverdagskavalkade hos Cronchio`s:-)

Jeg har jo et herlig knippe med dyr i huset..Totalt bor det nå 3 voksne katter..2 damepuser og en evenukk;-)Og så har jeg ei lita tenåringsjente.....min nyyyydelige sjokoladepadde Leia.Og sist men ikke minst så har vi da dobermannen vår Cron.Har lett gjennom gamle bilder og funnet mye snodig som jeg har fått foreviget.På bidene er det mine 3 voksne jenter...Tirill, Ine og Anna og hele husets skjønne evenukk Bamse...hihi.Tirill bor ikke lenger hos oss...hun har flyttet hjem igjen til sin oppdretter.


Ine er ei lita nysgjerring jente...og da pode fikk ishockyspill til jul et år var hun ikke sen med å teste det ut....pøkken føyk vekk i mellom..........

Trenger ikke rare solstrålen før jente slenger seg ned samme hvor den enn måtte være.Mor i huset er overhode ikke enig i plasseringen...meeeeen så lenge de ser sååååå pene ut så klarer sannelig ikke mor å kaste dem ned heller...for da må det tas bilder isteden..hehe.Tirill nærmest vindu, Inemor i midten og Anna på ytterfløyen.
Ine er ei virkelig vakker dame....med et fantastisk hodet!!Nå håper vi at hun skal ha kattunger denne gang...for jeg har virkelig tro på Inebarn.
Ikke mange hunnkatter som kan skryte på seg slike herlige bollekinn nei:-))))
Et katteliv innebærer daglig gjennomgang av pelsen....Tirill i full action..
Nøye skal man være om vakker pus skal bli
Både forand og bak er like viktig..hehe
Sist men ikke minst....tærene trenger også en grundig overhaling
Far i huset er et ekte sofasliter eksemplar av sin art...og det nyter alle mine 4 beinte...mor i huset har alt for mye lopper i blodet til å sløve slik;-)


Om denne jenta kunne snakke så lurer jeg fææælt på hva det var hun hadde på hjertet her...... Ekte skilpaddepus:-)))))
I fjord jul fikk kattene her i huset nytt klorestativ.....og de var ikke sene med å ta det i bruk. Nå er det 1 år gammelt..og ligner ikke sælig mye på dette bilde mer.

SOve er den beste aktivitet ...dette ser jo utrolig deilig ut
Men en liten kattunge kan ofte kjede seg når alle de gamle i huset tar seg en høneblund både titt og ofte..........

Pene damene til mor dette!

Tja slik kan man og blottlegge sin bløde vom Og igjen klarer de å lure seg på bordet...jeg har så og si aldri duk på...for da er dem der som lyn fra klar himmel...snodige.....virker ikke akkurat så veldig mykt og komfertabelt heller da
En og annen sjelden gang klarer også vi å pelle oss av gårde på lokale utstillinger...jammen er det morro......Her blir Anna nøye vurdert av dommer Steven.


Denne gutten er ikke noen liten kar.Han veier 7 kilo og er gatas store skrekk....han valser rett over en hver motstand og samtlige av naboenes nette småpuser mister sine bytter...for bamse skal hjem og vise mor sine trofe....som han har stjålet av nabokatta.

Som sagt så kan det være ganske så kjedelig å være ei lita trulte......
Men når storerbror i huset kommer er det alltid såååå mye lott og løye:-))))
Mine puser har en lidenskap og det er marsmellows.....dette kan jeg definitivt ikke ha liggende.Da åpner de posen og drar rundt på dem i hele huset....og det ka bli temmelig seige greier.MEn litt prøvesmaking på fanget er lov da
NEI IKKE TA MER BILDER NÅ.......hørte du eller??????????




4 kommentarer:

Malin sa...

Hahahaha, fantastiske bilder:))) Herlige pusekattar du har!
Å tusen takk for ein kjempe koslige kveld:) Me får ta de ijenn hos oss når me ein gong får oss større krypinn, viss ikkje får me ha dåke på besøk ein å ein;)
Klem

Cronchios sa...

Hehe....ja d haste ikje..koseligt når dokk komme her syns nå eg faktisk:-))))Sander storkoste seg verkeligt i kveld,og det gjorde me og.

Shamu sa...

Så utrolig mye moro bilder!!! *ler* Virkelig mange blinkskudd!!!

Dette burde du jo sendt inn ett sted og fått premie for syns jeg ;)

Anonym sa...

Hei alle sammen både to beinte og de på fire..

Vi gleder oss til april. Det blir spennde med kattunger!!

Bildene du har lagt inn er jo bare helt topp! Du er utrolig flink til å fange øyeblikket!!

Hilsen oss på Jæren